Provozní řád školní jídelny
Provozní řád školní jídelny SŠSaŘ ve Stochově vychází z platných předpisů:
- zákona 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání,
- vyhlášky č.107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů,
- vyhlášky č.108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízení, ve znění pozdějších předpisů,
- vyhlášky č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování, ve znění pozdějších předpisů.
1) Školní jídelna zajišťuje stravování žáků a zaměstnanců školy a externích strávníků ve dnech školního vyučování.
2)V době prázdnin poskytuje jídelna stravování zaměstnanců a externích strávníků, není-li dohodou obou stran ujednáno jinak.
3) Stravování žáků se poskytuje ve dvojím režimu:
- žáci školy neubytovaní v domově mládeže mají právo denně odebrat buď oběd nebo večeři,
- žáci ubytovaní na domově mládeže mají právo denně odebrat snídani, oběd a večeři.
4) Organizace provozu stravování:
Výdej pokrmů
snídaně
|
od 6:00 hod.
|
do 7:45 hod.
|
oběd cizí strávníci
|
od 11:50 hod.
|
do 14:30 hod.
|
výdej obědů do jídlonosičů
|
od 11:00 hod.
|
do 11:45 hod.
|
oběd žáci, zaměstnanci
|
od 11:50 hod.
|
do 14:30 hod.
|
večeře
|
od 18:15 hod.
|
do 18:45 hod.
|
Způsob placení stravného:
- poštovní složenkou, převodem – na účet školy, který je zřízen u České spořitelny a. s., číslo účtu: 387012339/0800
- fakturou ke dni splatnosti – pouze pro organizace
- hotově u stravovacího referenta (v kanceláři školy, č. dveří 172)
Termín placení stravného:
- poštovní složenkou, převodem – předem, nejpozději do 20. dne předcházejícího kalendářního měsíce,
- hotově ve výdejně stravenek – nejpozději 1 den předem,
- fakturou – ke dni splatnosti po uplynutí kalendářního měsíce
Konečné vyúčtování stravného po ukončení stravování:
Konečné vyúčtování stravného se provádí po ukončení stravování ve školní jídelně SŠSaŘ Stochov, strávník má povinnost nahlásit ukončení stravování stravovacímu referentovi.
Vyúčtování stravného:
- strávník je povinen uhradit případný nedoplatek v plné výši k datu ukončení stravování,
- případný přeplatek bude strávníkovi vrácen na účet uvedený na formuláři „Přeplatky – nedoplatky“, po předchozí domluvě je možné přeplatek vrátit v hotovosti ve výdejně
stravenek k datu ukončení stravování
5) Přihlašování a odhlašování stravy
Stravné je možno odhlásit nejpozději jeden pracovní den předem:
- osobně – v kanceláři výdeje stravenek do 14:15 h
- telefonicky – 312 651 269, linka 103 (do 14:15 h) nebo na záznamník školy – linka 117
- jakoukoliv změnu (ukončení stravování, odchod ze školy, odchod z domova mládeže, změna stravovacích dní, přerušení studia apod.) je strávník povinen včas nahlásit
stravovacímu referentovi,
- žákům ubytovaným v domově mládeže začíná stravování pondělní snídaní a končí pátečním obědem,
- pokud si strávník neodhlásí stravu včas, nemá nárok na vrácení stravného,
- v případě nemoci, dovolené, služební cesty, samostudia a dalších překážek v práci nemá zaměstnanec nárok na oběd.
Provozní doba prodeje stravenek u stravovacího referenta
(v kanceláři č. dveří 172):
pondělí, úterý |
6:45 – 8:00 hod. |
13:45 – 14:15 hod. |
středa |
6:45 – 8:00 hod. |
|
čtvrtek, pátek |
6:45 – 8:00 hod. |
13:45 – 14:15 hod. |
6) Ztráta nebo zapomenutí stravenky:
Pokud strávník neodevzdá stravenku z výše uvedených důvodů, pokrm je mu vydán na konci výdejní doby po ověření objednávky.
7) Pravidla pro strávníky při pobytu ve školní jídelně:
- v jídelně je určený prostor pro odložení tašek, oděvů a deštníků,
- jídlo je vydáváno po odevzdání stravenky,
- je zakázáno odnášet kuchyňského nádobí a zařízení mimo prostor školní jídelny,
- strava je určena ke konzumaci pouze v prostorách školní jídelny, odnášení pokrmů mimo ŠJ je zakázáno; odnášet je možno pouze zabalené doplňky oběda (jogurt, dezert,sušenka, ovoce).
8) Výdej obědů mimo školní jídelnu:
Výdej pokrmů mimo jídelnu je možný pouze do hygienicky čistých jídlonosičů, zakázány jsou skleněné a jiné nevhodné nádoby. Výdej pokrmů je v době od 11:00 hodin do 12:30 hodin.
9) Ostatní provozní podmínky:
- do prostor školní jídelny mají povolen vstup pouze osoby přihlášené ke stravování,
- jídelní lístek je umístěn u stravovacího referenta, ve školní jídelně a na webových stránkách školy,
- strávníci jsou povinni chovat se při stravování ohleduplně a v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování,
- úraz, nevolnost, technické a hygienické závady, připomínky k provozu jídelny hlásí strávníci vedoucí jídelny, pracovnicím ŠJ nebo dohled konajícímu pedagogickému pracovníkovi,
- dojde-li k úrazu, ohlásí žák úraz vedoucí školní jídelny nebo jinému zaměstnanci školy, který zajistí další postup, po zajištění první pomoci, informuje ředitele školy, zákonného zástupce a provede záznam do knihy úrazů,
- při úmyslném nebo závažném poškození nebo zničení zařízení školní jídelny, má škola právo požadovat náhradu škody v plné výši,
- čistotu stolů, jakož i mimořádný úklid jídelny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj apod..) zajišťují pracovnice ŠJ,
- provozní řád školní jídelny je umístěn ve vstupní hale školní jídelny a na webových stránkách školy.
Provozní řád vstupuje v platnost dnem vydání.
Ve Stochově dne 23. 3. 2012
……………………………………… ………………………………………………
Zpracoval: Anna Pulcová, Schválil: Ing. Jaroslava Pichová,
vedoucí ekonomického odd. ředitelka SŠSaŘ Stochov